View unanswered posts | View active topics It is currently Thu Mar 28, 2024 2:31 pm



← Back to the Calcudoku puzzle page




Reply to topic  [ 2 posts ] 
 automatische suggesties 
Author Message

Posted on: Mon Jan 06, 2014 10:56 am




Posts: 11
Joined: Fri May 13, 2011 9:50 am
Post automatische suggesties
Ik heb weer eens zitten denken aan de kant van de oplossingen.
Globaal kan je de applicatie verdelen in:
1. De nieuwe puzzels
2. de oude puzzels met oplossingen.

Volgens mij is de waarde van #2 gering tot nihil. Ik denk dat je dat wel kunnen onderzoeken, maar ik heb zo'n idee dat er weinig personen terugkijken naar oplossingen.
Ik merk althans dat wanneer het me niet lukt om een puzzel op te lossen, ik nooit terug kijk wat de oplossing had moeten zijn, omdat dit terugkijken niets oplevert. Je ziet dan in een vakje wat er moet staan, maar je ziet dat later en je kunt er niets meer mee. Volgens mij is dit dus een nutteloze mogelijkheid, tenzij ik iets over het hoofd zie.
Er van uitgaande dat dus dit aanbod van oplossingen nutteloos is, zijn er twee mogelijkheden.
a. schrappen, scheelt een hoop ruimte.
b. nuttig maken.

T.a.v. de laatste optie wil ik een paar overwegingen noemen.
Ik doe al geruime tijd de puzzels en merk dat ik tot een bepaald niveau kom en niet meer verbeter. Misschien kan het aanbieden van oplossingen me helpen om beter te worden.
Het geven van een tip op het moment dat je stokt, lost m.i. niets op en helpt je niet. Wat wel zou kunnen helpen is dat ik later (de volgende dag) de niet opgeloste puzzel kan oproepen (dat kan al) en dat ik verder ga met deze puzzel met een suggestie. Ik kan me zo voorstellen dat wanneer je in staat bent op een programma te maken dat de puzzels genereert, je ook in staat moet zijn voor deels opgeloste puzzels aan te geven welke richting je uit moet om tot een complete oplossing te komen.

Kortom, het lijkt me dat aan oplossingenkant nog interessante mogelijkheden zitten.


Profile

Posted on: Wed Jan 08, 2014 11:59 am




Posts: 84
Joined: Fri May 13, 2011 9:37 am
Post Re: automatische suggesties
Er zijn sites, waar je een sudoku of een calcudoku kunt inkloppen, en stap voor stap de oplossing kan zien.
Op dit forum zijn er verschillende langs gekomen.
Is dat wat voor je?

Jouw laatste vermoeden zou betekenen, dat de computer op dezelfde manier een puzzel oplost als een mens dat doet.
Maar dat is niet zo! Bijvoorbeeld, de kwinkslagen die clm bedenkt, zijn niet te programmeren.


Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 2 posts ] 

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
All forum contents © Patrick Min, and by the post authors.

Forum software phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.