View unanswered posts | View active topics It is currently Thu Mar 28, 2024 7:35 pm



← Back to the Calcudoku puzzle page




Reply to topic  [ 4 posts ] 
 Volkskrant lezers? 
Author Message
User avatar

Posted on: Mon Jun 03, 2013 11:16 pm




Posts: 3296
Joined: Thu May 12, 2011 11:58 pm
Post Volkskrant lezers?
Zijn er onder de puzzelaars ook Volkskrant abonnees?

Zoja, wat vindt men van de wekelijkse "K-doku" in die krant (elke zaterdag)?

Hoe vergelijken bijv. onderstaande puzzels zich met de K-dokus?

Image


Profile

Posted on: Tue Jun 04, 2013 9:49 am




Posts: 84
Joined: Fri May 13, 2011 9:37 am
Post Re: Volkskrant lezers?
Ik maak die puzzels in de Volkskrant altijd. De 4x4 puzzels bestaan altijd uit een simpele, en eentje met heel weinig vakjes. Dat betekent dan wel, dat het aantal cellen in een vakje soms 6 tot wel 9 groot is. (De puzzel van 18 mei 2013 had een vak van 9 cellen).
Deze puzzels zijn niet moeilijk maar juist leuk doordat ze 'anders' zijn.

De puzzel van 6x6 is duidelijk moeilijker dan ik daar gewend ben.

In de Volkskrant staat ook altijd een gecombineerde puzzel: een vormsudoku met een diagonaalsudoku. Die zijn lekker lastig.


Profile

Posted on: Mon Jun 17, 2013 8:57 pm




Posts: 7
Joined: Fri May 13, 2011 8:53 pm
Post Re: Volkskrant lezers?
Ook hier zijn de Volkskrant puzzels wekelijkse kost. Die puzzels zijn de aanleiding geweest
dat ik een paar jaar geleden op deze site terecht kwam. Lange tijd boden de VK puzzels niet meer zoveel uitdaging, de laatste paar weken komen ze in de buurt van de hier gegeven voorbeelden - met dank aan Mark Leenen die het stokje van Meulendijks heeft overgenomen ?
Bij de sudoku-mix is het vooral goed uitkijken en dat maakt 't, zoals nicow ook zegt, lekker lastig, waarbij de diagonalen doorgaans het meest houvast bieden, maar toch niet echt moeilijk.


Last edited by sietse on Wed Jun 19, 2013 11:45 am, edited 1 time in total.



Profile
User avatar

Posted on: Mon Jun 17, 2013 9:16 pm




Posts: 3296
Joined: Thu May 12, 2011 11:58 pm
Post Re: Volkskrant lezers?
sietse wrote:
Ook hier zijn de Volkskrant puzzels wekelijkse kost. Deze puzzels zijn de aanleiding geweest
dat ik een paar jaar geleden op deze site terecht kwam. Lange tijd boden de VK puzzels niet meer zoveel uitdaging, de laatste paar weken komen ze in de buurt van de hier gegeven voorbeelden - met dank aan Mark Leenen die het stokje van Meulendijks heeft overgenomen ?

Goed zo :-)

Ik vind dat ze de puzzels nu eindelijk eens "Calcudoku", of voor mijn part "Rekendoku" mogen noemen
("VK-doku" is een beetje vreemd, waarom ineens de associatie met VK = Volkskrant..?)


Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
All forum contents © Patrick Min, and by the post authors.

Forum software phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.