View unanswered posts | View active topics It is currently Thu Mar 28, 2024 9:17 pm



← Back to the Calcudoku puzzle page




Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
 suggesties? 
Author Message
Site Admin
User avatar

Posted on: Wed May 18, 2011 5:18 pm




Posts: 116
Joined: Wed May 11, 2011 6:44 pm
Post suggesties?
Hallo,

Om van start te gaan met het forum, hierbij een uitnodiging
aan iedereen om je suggesties te geven over hoe de Calcudoku
puzzel pagina beter te maken :-)

bedankt,

Patrick


Profile

Posted on: Wed May 18, 2011 8:58 pm




Posts: 73
Location: Delft, The Netherlands
Joined: Fri May 13, 2011 7:15 am
Post Re: suggesties?
Misschien ergens op de forumpagina een link terug naar de normale site? (of ben ik blind en is die er al...)


Profile
User avatar

Posted on: Wed May 18, 2011 9:43 pm




Posts: 3296
Joined: Thu May 12, 2011 11:58 pm
Post Re: suggesties?
sheldolina wrote:
Misschien ergens op de forumpagina een link terug naar de normale site? (of ben ik blind en is die er al...)

Je hebt helemaal gelijk, daar was ik net mee bezig :-)


Profile

Posted on: Thu May 19, 2011 8:49 am




Posts: 20
Joined: Mon May 16, 2011 7:17 pm
Post Re: suggesties?
Ik kan me voorstellen dat de reden dat je maar 3 getimede puzzels per dag mag doen per grootte komt door de kans dat je een hele makkelijke puzzel zou kunnen krijgen en een onverslaanbaar snelle tijd haalt.

Maar het lijkt me wel een goed idee om dit te veranderen naar onbeperkte getimede puzzels, waarvan de eerste 3 dan meetellen voor de ranglijsten of zoiets dergelijks. Of is de database met puzzels niet groot genoeg om dit voor elkaar te krijgen?

_________________
Confucius say - 'He who stands on toilet is high on pot.'


Profile
User avatar

Posted on: Thu May 19, 2011 11:16 am




Posts: 3296
Joined: Thu May 12, 2011 11:58 pm
Post Re: suggesties?
maartensmit wrote:
Maar het lijkt me wel een goed idee om dit te veranderen naar onbeperkte getimede puzzels, waarvan de eerste 3 dan meetellen voor de ranglijsten of zoiets dergelijks. Of is de database met puzzels niet groot genoeg om dit voor elkaar te krijgen?

Klopt, als ik dat zou doen dan zijn er meteen mensen die honderden puzzels per dag gaan maken, en dan is de database zo "leeg".
(er zitten nu 5000 puzzels van elk type in).

Ook zou je dan met 1 account een "catalogus" van getimede puzzels kunnen maken met een of ander handig index systeem,
en dan voor een ander account de oplossingen gewoon opzoeken..

Patrick


Profile
User avatar

Posted on: Fri May 20, 2011 5:41 am




Posts: 428
Location: Canada
Joined: Fri May 13, 2011 2:43 am
Post Re: suggesties?
Sorry, I don't speak Nederlands but I was curious to see what would be said and it's too bad we can't see it on the English side. Also, I haven't found a good translation site online.

I don't think one could find the right puzzle fast enough and copy it to get a decently fast time. But I do like the suggestion that we can do as many timed puzzles (and only count the first 3) as we like. Can there be a separate database with another 5000 puzzles in each category (or less if space is a problem) just for extra fun?

(Sorry this is in English but I think it would be horrible if I tried to translate it into Dutch using the online site...)


Profile

Posted on: Fri May 20, 2011 10:04 am




Posts: 11
Joined: Fri May 13, 2011 9:50 am
Post Re: suggesties?
Ik snap dat er veel gedacht en geïnnoveerd wordt, maar er moet ook wel aandacht besteed worden aan de lay out.
Door alles wat nieuw is maar toe te voegen wordt de site steeds rommeliger en onoverzichtelijker.
De kunst is om een formaat te vinden waardoor zowel uitbreiding en innovatie plaats kunnen vinden en overzichtelijkheid blijft bewaard


Profile
User avatar

Posted on: Fri May 20, 2011 10:21 am




Posts: 3296
Joined: Thu May 12, 2011 11:58 pm
Post Re: suggesties?
sneaklyfox wrote:
Sorry, I don't speak Nederlands but I was curious to see what would be said and it's too bad we can't see it on the English side. Also, I haven't found a good translation site online.


You could run it through
Google translate, which isn't at all bad.

And don't worry about posting in English on the Dutch forum, most Dutch people understand English.

Patrick


Profile
User avatar

Posted on: Fri May 20, 2011 10:30 am




Posts: 3296
Joined: Thu May 12, 2011 11:58 pm
Post Re: suggesties?
hvdh wrote:
Ik snap dat er veel gedacht en geïnnoveerd wordt, maar er moet ook wel aandacht besteed worden aan de lay out.
Door alles wat nieuw is maar toe te voegen wordt de site steeds rommeliger en onoverzichtelijker.
De kunst is om een formaat te vinden waardoor zowel uitbreiding en innovatie plaats kunnen vinden en overzichtelijkheid blijft bewaard

Je hebt helemaal gelijk. Vooral voor nieuwe gebruikers die de site voor het eerst zien.
Misschien is één van de puzzelaars een web designer en heeft hij/zij goede suggesties :)

Patrick


Profile

Posted on: Wed Jul 06, 2011 9:53 am




Posts: 5
Joined: Sun Jul 03, 2011 11:55 am
Post Re: suggesties?
Om te beginnen zou het aardig zijn om dingen als taal, vakgrootte in de instellingen te gooien.
Misschien dat je vakgrootte nog per puzzel zou willen veranderen, maar die taalbalk kan er best uit als je ingelogd bent lijkt me.


Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
All forum contents © Patrick Min, and by the post authors.

Forum software phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.